18 september 2008

Trött och arg!

Imorse skjutsade jag Tilde till dagis och jag åkte och skulle plugga historia ett par timmar. Vi hade ju tid vid distriktläkarmottagningen åt Tilde på förmiddan så jag hämtade henne. Min lilla flicka, stod på trappen på dagis och skrek och grät. Hon hade ramlat med huvudet först nerför hennes matstol. Fröknarna sa att hon hade skrikgråtit i en halvtimme, antagligen för att hon hade ont och för att hon blev nog väldigt rädd. När vi satt i bilen, sa hon att hon hade ont i öronen och sen försökte jag hålla henne vaken men det gick knappt. Jag var ju livrädd..! Tänk om det hänt nånting med hennes lilla huvud?
Men hon blev piggare och vi fick komma in direkt.. Bittra disktrikta!! Fan va sur jag blev.
Tilde har ju haft "eksem" hela sommaren till och från på olika ställen och nu har de spridit sig och börjat klia så nu vaknar hon ju om nätterna.. Inge kul tycker mamma o pappa.
"Nej, det där är bara torra höstfläckar och du ska bara smörja", sa hon. Och jag vräkte ur mig att det är det verkligen inte alls det!
Vi har smörjt med tre olika sorters krämer och skit och TVÅ olika kortisonsalvor.. INGENTING har hjälpt. -"Jaha, men jag tänkte jag skulle skriva ut en salva till henne och...". Där kom inte hon nå längre för jag sa att jag ska fan inte ha nån mer salva utan: Jag vill VETA VAD DET ÄR FÖR FEL.
hon gick iväg för att hämta läkaren men han var väl såklart upptagen så nu ska vi dit imorron igen och då få träffa honom. Jag VÄGRAR gå därifrån förräns han kanske tar prover på henne (funderar på om hon kan va känslig mot nå mat..? men vad vet vi inte) eller förräns vi fått remiss till Hudkliniken i Falun.
Det har ju nästan blivit ärr på henne, på de ställen där det är som värst. (De gången vi varit på väg till läkaren har det blvit bra och sen har det kommit tillbaka likadant fast värre..)
Tänker inte tåla nå mer.
Och förresten, distriktan var skitsur för att vi inte gick på BVC i Smedjebacken och försökte få oss att byta... NÄ TACK, sa jag då.




Nu kommer bilder på trappen =)
Före




Efter


Det blev mycket ljusare! Målade väggen under trappen också men det får ni se sen när gillestugan är färdig=) Nu ska jag lägga mig i soffan ett tag. Huvudvärken börjar smyga sig på igen.. Usch.

Ha en bra dag! Kram!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jäääkligt snyggt!!! Vilken skillnad med lite färg
//Ammi

Anonym sa...

Helt sjukt...man måste stå på sig som bara den för att få hjälp ibland..BRA LINDA!!!
Kram kram faster Malin

Anonym sa...

Skitsnyggt i trappan btw...

Anonym sa...

Förbaskade tanter som inte tror på en. Hoppas det blir bättre med lillgumman! FAN va nice trappen blev :) Inge mer äckel-gul-furu-skit! hihi! kramar!