3 september 2008

Ilsk..

Tror jag vaknade på helt fel sida idag. var skittrött när klockan ringde men det var väl bara att masa sig upp och såklart så spöregnade det väl. Tilde ville absolut inte göra som mamma sa överhuvudtaget... inte äta frukost, inte klä på sig m.m.. Men vi kom till dagis i tid iaf och jag åkte och pluggade i matte i några timmar.

Hämtade Tilde kl. 14 och då tänkte jag att det är väl lika bra vi kör upp alla äpplen i skogen som ramlat ner från trädet så de slipper ligga kvar där med alla getingar på sig. Jag hade precis fyllt en helt skottkärra och vände mig om och skulle hjälpa Tilde med nånting.. och pang..! Skottkärran välte och alla äpplen rasade ur (stog såklart i nerförsbacke) och hälften av dom hamnade på vägen... ILSK var bara förnamnet.. Så jag plockade i dom igen.. och va hände? Den tippade IGEN.. Då var jag så arg så jag höll på att börja stortjuta och till slut så höll dom sig kvar där i tills de hittade sin slutdestination uppe i skogen.


Och idag kom UL-kallelsen som ett brev på posten=)
1 oktober ska vi dit. LÄNGTAR!

Inga kommentarer: