16 juni 2008

ömmande muskler.

Helgen har jag och Tilde spenderat hemma hos mor och far i Järna. På lördagen var vi och kollade på brorsan när de spelade match och de vann lätt med 5-2. Han var skitduktig :D
Vi gick en sväng på marknaden men då sov Tilde så det blev inge karusellåkning för hennes del och jag träffade en massa folk som jag inte sett på hur länge som helst. Jag köpte faktiskt ingenting för det var ganska uselt i år. Sen åkte vi hem och slog på grillen, duschade och åt mat och kollade på fotbollen. Typiskt Sverige, jag säger inge mer..
På kvällen blev det en tripp till paviljongen för markandsdans =) rätt så kul!
Tyvärr blev det inga bilder för jag glömde kameran hemma.
På söndagen packade jag ihop allt för jag skulle åka hem till Silvhyttan igen för att spela fotboll i Falun. Tilde stannade kvar hos mormor och kommer hem igen idag =)
Vi förlorade med 4-1 men det var inte ett dugg rättvist.. Och så är det matchdags igen imorgon kväll. KUL!
Pratade med mamma för ett tag sen, Tilde hade tydligen inte sovit middag igår för hon hade fullt upp med att leka. (jaja, hur ska det här gå inatt då, tänkte jag?) Men efter kvällsmat och bad hade hon somnat kl. 19 och vaknat idag kl. 09..!!! Trodde aldrig att hon skulle sova hela natten för det brukar hon aldrig göra när hon missat sovningen på dagen. Men mamma hade till och med väckt henne kl. 09 imorse för annars blir det så sent om kvällarna. Mammas underbara älskling! Så snäll.
Idag blir det att ta itu med tvätten och göra en riv-över här hemma... Sen en tripp till stan och banken och posten. och så kommer Tildisen hem! *längtar*

Kram*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fan gör du när du gör en riv-över???? ha ha
faster Malin

Ninna sa...

Kul att träffas i helgen... men vi träffade Tilde mera.

Gabbe och hon busade o lekte hos gammelmormor.

Vi kommer upp om några veckor igen och då ska vi till Venjan, Vi kanske ses där oxå!?

Kram Ninna