11 juni 2008

vart tog dagen vägen?!

precis, vart tog den vägen? Svisch! sa det så var det kväll. Skjutsade Tilde till dagis imorse i regnvädret och drog hem och började dona o hålla på.. Sen ringde mamma och hade tråkigt och så kom hon hit medans jag hämtade fröken på dagis.. Vi åt mat och medans hon var här, var det ju lika bra att dra nytta av den hjälp jag kunde få, nu när M gick eftermiddag :) Jag var ju till IKEA förra veckan och införskaffade lite nya grejer, bl.a. en ny lampa med 3 spot som skulle sitta i hallen, för nu jääääklar skulle den gräsliga näverlampan bort!! haha, bättre sent än aldrig. Köpte även nya hängare till hallen för jag vill inte ha en hatthylla, det ser ut som sjuttiotal... Jag tog ner den och upp kom mina nya fina vita hängare. Tog bort de sista av vinterkläderna och helt plötsligt fick vi en ny hall... Tänk hur små grejer kan göra så mycket. Nu fattas det en ny vit låg byrå och IKEA:s skoskåp och ett par hyllor till hallen så är det klart :) Och så ska vi måla taket vitt och byta tapeter i sommar, man kan ju inte göra allt på samma gång, därför ser det ut som det gör för tillfället.
FÖRE

EFTER

Efter det, åkte vi till stan och kikade och jag fyndade på rean (till mig själv) på Lindex. Hittade ett linne jag dreglat på huuur länge som helst som det var halva priset på men som jag varit för snål för.. Hallå! inte kunde jag väl låta bli det då.. :) Vi tog en fika och åkte sen hem. Var ju fotb.träning ikväll igen och jag kan ALLA andra dagar UTOM denna dag JUST denna vecka.. men så kan det vara, inte så mkt att göra åt.


Tilde hade stora problem med att vilja sova ikväll, fast hon var sååå trött så läggningen tog nästan en timme men nu sover hon iaf.

Mammas busfia!

Nu är det bara 1,5 månad tills hon fyller 2 år. jösses, vart tar tiden vägen??

Nää, dags att kolla lite på fotboll igen, tills min älskling kommer hem.

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra det blev i hallen. Skulle också vilja göra om. Får ta den där resan till ikea snart. :-)

Anonym sa...

Måste komma "hem" snart å träffa er, var ju längesen ju. Vad fint det blev i hallen.
Kram faster Malin

Anonym sa...

Fint de blev i hallen :) Kramar Gudmor!