16 februari 2008

Sjukstuga

Guud så drygt. Skulle egentligen jobbat idag men imorse vid fem hade Tilde kräkts i sin säng( vilket jag inte märkte förräns en timme senare.. ): Hon kom över till oss och hon skulle precis till att somna, då sätter hon sig upp och får inge luft. Det lät så himla otäckt! Vi springer upp och tänder lampan och då ser vi att hon har fullt med mat i munnen som inte kommer ut. Sen bara forsar det.... Bytte sängkläder och pyjamas på Tilde. Sen ville hon gärna ha lite välling innan hon somnade igen, fixade litegrann bara så hon fick nånting litet i magen..
Hon hade precis somnat och då sätter hon sig upp igen och kräktes upp både vällingen och den resterande maten från igår... Hela snutten och hela MIN sida var helt genomblöt och slängde i en tvättmaskin före kl. 06 imorse. Tilde fick duscha och en ny pyjamas ännu en gång... TUR att vi har en extra snuttefilt som hon tar nu... Det gjorde hon ju inte i början. Vår stackars lilla flicka.. Hon somnade direkt vi hade lagt henne efter det. Sedan dess har hon kräkts två ggr men nu ligger hon iaf och sover. Hoppas bara vi klarar oss. jag känner mig såå hängig med huvudvärk och är hungrig men ändå inte.. Usch. Vill INTE bli sjuk.

Men men.. annars var AllaHjärtansDag en riktigt trevlig dag =) Överskattad men i år var den helt okej.

Nu ska jag kolla klart på Skidskyttet. Sverige är totalt värdelösa som vanligt men man kan ju hejja på Norge istället. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Va kul att du har en blogg! :) Hoppas allt är bra med er!