21 januari 2010

nattuggla?

Känner mig som en riktigt nattuggla. Blir lite för sent varje kväll men sen slocknar jag direkt jag lagt mig i vågrätt läge. Tove är rätt snäll om nätterna och sover bra och Tilde sover ännu bättre så ett tack i himlen för det.

Besökte BVC för 10-månaderskontroll imorse och idag spräckte hon 11-kilosgränsen. Men hon har växt på längden rätt rejält också. 75 cm lång och 11,320 g. Måste säga att hon är rätt tung att bära på :) Men sen ska hon ju sitta som en klisterlapp på mig om dagarna också.

Tilde somnade i soffan på eftermiddan, de hade nog lekt ute på dagis rätt mycket idag. Tjejerna fick ta ett varmt bad och Tove var akut trött och la sig sirekt efter det. Skönt att de inte ska lägga sig precis SAMTIDIGT, när M jobbar också. Jag gillar INTE eftermiddagsskift.
Vi var till M:s farmor på kalas en vända mot kvällen och hon blev så glad för sina rosa-röda tulpaner som Tilde valde :) Som tack hade hon dukat fram smörgåstårta, morotskaka, princesstårta, bullar, kakor, saft, kaffe.......... Blev en rejäl bit smörgåstårta över som jag fick ta med hem till M, som just nu sitter och smaskar!


Men nu ska jag sova. Imorron ska vi till Anna, Ida och Emil och leka lite och vi ska väl dricka kaffe :)

Men goodnight!



Inga kommentarer: