9 maj 2009

Lööördag

Tilde är iaf helt frisk nu, lite svag och trött än men hon äter som en häst nu iaf :)
Usch, det här tärde verkligen på hennes lilla kropp. Hon som var smal förut är ÄNNU smalare nu.. :S Ryggraden syns och revbenen också och benen ska vi inte tala om.. Nej usch! snart blir det grädde och allt därtill.

Igår kväll var det ABB-fest och Magnus var dit. Jag och flickorna åkte till Katja, Nova och Nella och lekte och käkade underbart god mat :D
Tilde och Nova var på övervåningen ett tag och det blev oroväckande tyst:
De hade hittat Katjas gamla smink och en mascara. De visste iaf vad den skulle användas till! haha. När vi hade tvättat av det värsta, såg de ut som de skulle ha haft en riktigt hård kväll :D Sötisar!
____
Nu sover Tilde igen, fast hon vaknade strax före kl. 10 idag. Tove har knölat ordentligt inatt och jag har knappt sovit. Har gått skytteltrafik mellan Tove och Tilde inatt, för Tilde vägrar sova mellan oss. Jag ska ligga bredvid henne, menar hon. Så jag sov iaf gott två timmar bredvid henne inatt när Tove äntligen hade somnat :)
____
Nu sover tjejerna och Magnus ligger i soffan och slötittar tv. Han känner sig inte kry han heller och han kom hem samtidigt som oss igår, vid kl. 21. Slapp han vara bakis idag. Firmafesten var väl ingen höjdare tyckte han.
____
Men nu ska jag dricka upp kaffet och sen gå ut och plantera i järnkrukan och gräva upp en rabatt och sätta mina solrosor.
Trevlig dag! Kraaam*

1 kommentar:

Sassa sa...

Vilka stiliga små tjejer :) Och vad både Tilde och Tove växer.
Hoppas att ni får vara friska ett tag nu, och slippa lite sjukdomar!