30 april 2009

Soooligt!




pigga och friska som nötkärnor allihopa :)


Tilde är på dagis och Tove ligger ute i vagnen och sover. Magnus sover också, har jobbat natt men jag ska ge mig på uppgiften att snart försöka väcka upp honom. Vi ska dra en repa till Borlänge idag. Både jag o Magnus måste ha nya skor.. Dämpningen lossnade i mina skor när jag var hemma hos mamma senast så jag får riktigt ont att gå i dom nu. Dags för nya!

Tilde ska nya skor hon också, och nya gummistövlar och ett regnställ. Ingenting som passar längre.


Natten var riktigt skön, Tove vaknade 1 gång mellan 22 och 06. Sen var hon krånglig i magen efter 06 så vi låg och myste bara till halv 8. Gick upp o duschade och jag fick en obehaglig känsla helt plötsligt. Tittade uppåt i taket och där kröp.... en grön, stor skitäcklig spindeljävel...! Benen var över två cm långa.. *ryyys*

Hittade en kolasås-flaska i köket som jag drämde på den med. Den dog iaf efter en blöt färd i toaletten.

Senare skulle jag läsa tidningen och satt med ena benet på golvet och det andra på en stol. Kände det kliade lite på vänster lår. kliade lite men det försvann liksom inte. Sen bara kände jag det rörde sig där under.. Så fort har jag aldrig dragit av mig ett par byxor nångång. Ställde mig och HOPPADE på dom och in i badrummet och slängde dom under kranen. Inte vet jag vad jag tänkte... Att jag skulle dränka vad-det-nu-var-för-grej-där under... Ligger iaf i tvättmaskinen nu. Har ingen aning vad det var som kröp heller, vill inte veta...... USCH


Ikväll ska vi till Gubbo och käka och elda lite brasa. Orkar inte göra nå annat, kul för Tilde för då kan hon leka med Erik :)


Lite kort bjuder jag på!



Sjuk Tove uppe i Falun


Såhär glad är man när man blivit frisk!


Trött tjej som blivit stooor :)


Tilde <3
Var till BVC i tisdags. Tove var 6 veckor och 4 dagar.
Vikt: 5930 g
Längd: 59 cm
Trevlig dag!! Kram!

2 kommentarer:

Sassa sa...

Hej! Läste om spindeln, kan lugna dig med att det är en vanlig bladspindel som är heelt ofarlig, men vääldigt äcklig :) Hoppas allt är super bra med tjejorna och er!

Kramar

Anonym sa...

oooh så söta flickorna är!! trevlig morgondag. kramar från varberg