10 november 2008

sjuka..:/

Vilken dag detta har varit... Först skjutsade jag Tilde till dagis och det var inga fel utan hon sprang in och lekte, men sen två timmar senare ringde dom och sa att hon hade hög feber och att hon gråtit och skrikit ett bra tag. När jag kom dit, låg hon nerbäddad i soffan under en filt och så visade hon att hon hade ont i rumpan. Jag fick knappt ta i henne utan att hon skrek. Min första tanke var: FAN. Nu är det förstoppning på g, men Tilde sa själv att hon ramlat och slagit sig. Hm, kanske slagit i svanskotan då, tänkte jag stilla. Hon kunde knappt gå eller böja sig ner, stackarn.
Vi åkte hem och då såg jag direkt att det var förstoppning och hon hade jätteont. Hon fick nå Klyx men det hjälpte nada...
Hon somnade till slut stående av utmattning och sov i 1,5 timme. Sen började det igen och då åkte vi till Vårdcentralen.
Kom hem och hon fick Microlax och jäklar va hon skrek. Usch, det bara skar i mamma-hjärtat.. Men sen till slut kom det och hon blev som en annan unge. Så hon fick i sig två tallrikar med kräm och ett par pepparkakor och det byttes några blöjor till men för en halvtimme sen, hade hon somnat bredvid Magnus i soffan så nu ligger hon i vår säng. Röd runt ögonen och vit i ansiktet och med feber.
Stackarn.
Hoppas det är bättre imorron och det är ju tur hon sover när hon är sjuk så det inte är tvärtom.
_____________________
Nu ska jag äta hembakt bröd som jag fick av mamma idag :)
Trevlig kväll.
(Nu har bebis rave-fest i magen och håller takten med hicka)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lilla Tilde =(
Hoppas det är bättre nu.
Kram //Ammi och Oliver