28 september 2008

ÄCKLIGT!!

usch..får lov att avreagera mig lite.....
Tilde duschade imorse här hos mamma och sen torkade jag henne och fick se en konstig prick på nyckelbenet. Kollade lite närmare... en grej MED BEN...!!
det var en fästing! så jäkla äckligt!!!
Efter telefonrådgivning med Marina (vi har ju aldrig tagit bort fästingar....) så fram med pincetten.. Den var ju fortfarande "platt" så den kan inte ha suttit så länge, hon hade ju den inte på sig igår när jag satt på henne kläderna..
Men hon ville liksom inte sitta still så allt kom inte med.. Troligvis blev huvudet kvar men den skulle tydligen ramla bort inom 24 timmar så jag hoppas nu vid asagudar att den gör det....

ÄCKLIGT var namnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

IIIIiiiiiih!

Dom är sååå äckligt, vidriga, avskyvärda, meningslösa KRYP.
Jag ryser bara jag tänker på dom.
Kattfan har ju titt som tätt nu när vi inte kör Frontline på henne mera.

Peppar peppar så har inte Engla fått en enda en ännu...
Men Gabbis har haft två när han var runt 1 den sommaren.
Och det är lite med tanke på att katten ligger i sängen och att det är mycket fästingar här i Stockholm.

Men som sagt, vidriga är dom krypen.

Kramis Ninna :)

Sassa sa...

Uscha! Jag hade en krypandes i håret i helgen... När vi var i sthlm! Det är äckliga små kryp som inte borde få finnas! Tur att du såg den så tidigt och hoppas det går bra!

Kramisar Sassa