26 augusti 2008

OJOJ, hur ska det här gå??..

Ja som rubriken lyder - HUR ska detta gå??
Har varit till VBU imorse och pratat med en studievägledare där.. och nu ska jag börja plugga....
Skönt tänkte jag att jag kommer få lite tid på mig att "mentalt" förbereda mig, kanske börja nästa vecka. Jag menar, det är ju ändå 3,5 år sedan jag läste sist och det tar ju ett tag att få igång maskineriet igen.
Och va säger karln`??!
-"Det här ser ju jättebra ut så du kan börja imorron bitti."
Öhh, va?, tänkte jag. Vart tog min mentala bit vägen? I need it!

Jahapp, bara att köra igång. Kommer läsa fram till jul och perfekt med tanke på att när bebis nr. 2 så är jag klar. För er som inte vet, vill jag läsa till sjuksköterska efter barnledigheten. Och såklart, fattas det ju ämnen. Tänker läsa Matte B, Naturkunskap B och Historia A. För att jag skulle få csn-bidraget fick jag lov att läsa deltid 50% och SÅKLART fick jag lov att lägga till ett ämne och då tog jag historia. Tycker det är rätt så kul. Eller det var iaf det :)
Har suttit i telefon hela eftermiddagen och pratat med a-kassan, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Fick lov att ta reda på hur min föräldrapenning blir för nästa bebis och tack o lov så är den skyddad sedan Tilde men nu får jag inte stämpla överhuvudtaget och så får jag inte tjäna mer än 35 000:- (före skatt) fram till jul. Gud, man kan ju bli knäpp på det där...

Men men, imorrron börjar det... Håll tummarna för mig för, som sagt - HUR ska detta gå?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Va kul! är alldeles övertygad om att det kommer gå galant! :)

Anonym sa...

Oj, blev det så på en gång.
Men det är väl roligt att ha någonting att göra.

Anonym sa...

Va roligt att du ska börja plugga. Det kommer att gå bra ska du se. Hoppas du mår bra... O stort lycka till imorgon! Kram

Anonym sa...

Oj...såg i efterhand att du skrev detta inlägg förra veckan. Jaja...lycka till imorgon iaf. haha.