19 april 2008

Härliga helg

Vilken skillnad det gör på humöret när det är fint väder ute...!
Igår var ute hela dagen i solskenet, efter att fröken hade kommit hem från dagis. Tog bort allt gammalt ris från verandan och Tilde fick åka skottkärra upp i skogen, vilket var en riktig höjdare! Skoj!

Vi passade på att avnjuta varsin glass...

Vi åkte ut till farmor & farfar och lekte, Tildis hade sån tur att hon fick åka lite häst o vagn med faster =) Jag satte mig i solen med lite kaffe och en korsordstidning och bättade på fräknarna lite, medans hon hjälpte farmor räfsa lite mossa. Var lite svårt med en sån där med långt skaft :)

Skam den som ger sig, så det gick rätt bra till slut.

Efter ett tag tröttnade hon på det, och fick syn på sandlådan istället. Då satt hon där och grävde och gömde stenar och bilar i säkert en timme. Så söt!!

_________________________________________________________

Nu ikväll avnjöt vi hemgjord pizza och gudars va gott det var..!

fick höra att Casper börjat gå idag så nu har vi snart Lotta på Bråkmakargatan och Dennis här i byn :D

Imorron bär det av till Borlänge för lite shopping, både jag och Tilde ska försöka hitta oss varsin vårjacka. Men nu först blir det sängen och en förhoppningsvis god natts sömn. Såg att fullmånen börjat spöka nu. Det gillar vi INTE..... Hoppas det blir varmt o skönt imorron så mina fina "liljor" blommar ut i rabatten. Då är det vår! Sov gott mina vänner.


Inga kommentarer: