11 april 2008

Efter mkt om och men...

Nu börjar jag iaf se ljuset på det här helvetet, är fortfarande sjukskriven och mår lite konstigt än, lite yr och huvudvärk, som jag blir galen på snart.. Inte kul att vakna med att det dundrar i huvvet :S
Tids nog så blir det vår tur igen... På riktigt!

Annars pysslar jag lite hemma och idag har jag faktiskt bytt gardinstänger i köket, med lite hjälp av min kära. Det andra (träfärgat! *spy*) har suttit där när vi flyttade in men nu fick jag total spunk på det..

Blev ett helt annat kök och är jättenöjd. (förutom tapeterna då och taket då... bläää..)

FÖRE




EFTER

Just nu är fröken Tilde på dagis men ska hämtas om en timme. Hon har verkligen växt till sig och blivit stora tjejen nu. Hon har långt och lockigt hår och pratar som aldrig förr..


Det roligaste hon säger nu är, om vi sitter och pratar som vanligt så kan hon bara komma och säga och peka med fingret att : -"Prat inte!". och så kommenderar hon ut allting, "Kom nu!", "Kom da".. "Sätt dä!". Och självklart har hon börjar med massa ord på Järnamål nu också. Drar åt sig allt som värsta svampen.


Mammas lilla älskling!



...Och så tittade jag ut i rabatten häromdan. och vad fick jag se?!
en massa underbara blommor. *vårkänslor*

Nu kan ju snön bara drömma om att komma en gång till. usch, är så less på den så nu tycker jag att det är nog. Ställde undan skyfflarna för en månad sen och jag VÄGRAR ta fram dom igen.

Nu ska jag försöka hitta på nå tabletter så huvuvärken försvinner. *OOONT *

Ska nog sätta på en panna kaffe också, i min ensamhet.

Ha det en bra dag! Kram*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint de blev i köket :)

Ninna sa...

Vi har haft soool och fint idag, lite kallt i skuggan.
Men DU!!! det känns som om våren ändå är på väg.
Den kommer, den kommer :)

Va stor lilltösen blivit o va gulligt det måste va att höra att hon talar järnamål.

Kram på er

Ninna :)

Anonym sa...

Oj vilken skillnad det blev med bara nya gardinstänger.
Kul att Tilde tar till sig lite järnamål oxå.
Hoppas nu att din huvudvärk ger med sig snart så att du blir pigg och kry igen.
Skulle oxå vilja se några vårblommor men tyvärr så hinner jag inte med mellan snöfallen.
Kram Annika