3 december 2009

december.

Dagarna bara spurtar förbi. har verkligen varit in flera ggr men ALLTID har det dykt upp nånting så jag fick lov att lägga ner inläggen. men nu så.. nu sover iaf tjejerna så nu har jag ingen ursäkt :)

Fullmånen passerade med lika full kraft som vanligt, om än inte mer denna gång. Somnade efter 03,30-tiden natten till...kommer inte ens ihåg när.. Nyss iaf=)
Har hänt hur mkt som helst den senaste månaden... Tjejerna har fått första dosen vaccin och inte en enda biverkning fick de, Magnus jobbar dagtid (tvåskift) hela december så jag ser honom ännu mindre nu, har shoppat loss i Ullared, öööhh.......... massa grejer var det ja.. kommer inte ihåg nånting nuförtiden. Men nu skyller jag på att jag är dö-trött.
______
Skulle gå och lägga mig igår kväll och hör att Tilde ropar på mig och hörde på en gång att det var nåt som inte stämde. Hon hade kräkts ner hela sig själv, sängen och golvet. Blodpudding och välling....... äckligt säger jag bara.. och ni som vet, jag HATAR blodpudding..... Bara att tvätta av henne och byta sängkläder och pjyamas. Stoppade i en tvättmaskin på en gång och sen bäddade vi ner oss i soffan och kollade barnprogram, 23,30 onsdag kväll :) Lite Hannah Montana. Ville se om hon skulle kräkas nå mer och det kom 3 ggr till men sedan dess har det varit lugnt. Jag och mitt lilla hjärta bäddade sen ner oss i gästsängen och det var lugnt och skönt hela natten för hennes del. M skulle ha Tove men tror ni han vaknade när hon skrek till? nääädu, det var väl jag som petade i nappen flera ggr direkt, så att hon nte skulle få för sig att bli pigg. Så sömnen ligger på minusstrecket nu......... Men vad gör man inte för änglarna?

Tildes dagiskort blev riktigt fint och hon har förändras på ett år och blivit en stor dam! Ska lägga upp det kortet men inte nu. Ska nog uppsöka sängen och soooova. Nu har iaf månen gjort sitt för denna gång.
_____



Gosigaste magen som finns <3

(bilden ljuger allt lite för hon ser mkt rundare ut på bild än i verkligheten)

Tilde

_________
Godnatt och kram*

Inga kommentarer: