12 oktober 2009

Måndag o sugen på äppelpaj!

Tråååkigt... Jobbigt grått väder och trött som ett as.... M jobbar eftermiddag denna vecka och det hurrar jag absolut inte för heller. Jag vill äppelpaj också med det är inge kul att äta det själv.
Oj va positivt det hela blev då=)
___
Annars idag har vi varit vid grannen och lekt en massa och vi har väl smuttat på kaffet litegrann. Imorron är det dagisdags igen och Tilde längtar verkligen dit! Hon blev lite ledsen imorse när jag sa att hon inte skulle dit idag. Men två sekunder senare hade hon glömt det och gick och handlade med alla sina dockor och allt var det var.....
Hon kör stenhårt på "rollspel". Hon är Mamma, jag är Storasyster och Tove är Bebis. Magnus är Pappa. Vi har inga namn utan hon kallar oss bara Storasyster och Bebis.... blir lite drygt att höra på i längden men hon är helt allvarlig och det är bara att spela med :-)
____
Lilla Tove gör framsteg hon också! Sitter helt själv, men det har hon iofs gjort ett bra tag och går upp i krypställning. Men rumpen är nog lite för bred och tung att flytta runt på än ;) Men det kommer också tids nog. hihi. Sen står hon själv om man ställer henne upp. Imorron blir hon 7 månader. MammaMia, det går ju för fort!!!
______________
Har lite nya kort också på flickorna.



____________________

Kan stå själv.



_____________________________
-"SÅHÄR många år är jag!"


_________________

________________
Nu ska jag tända lite ljus och äta lite mat med Tilde, medans den minsta sover.
Kraaam!**// Linda

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va duktig Tove är som kan stå själv! Imponerande =)
Kram
Ammi

Ninna sa...

Vilken lite go "nubb"-is Tove är och va duktig hon är.

Och stor och söt är storasyster Tilde :)

Kram på er

Ninna :)