9 april 2009

Skärtorsdag

Min morgon började kl. 05 imorse då Tove skulle ha käk. Sen kunde jag inte somna riktigt så jag låg bara och väntade på att klockan skulle ringa och det var dags för dagis. Tilde var riktigt trött och seg att få upp idag men till slut gick det. Stoppade i Tove med pyjamasen i overallen och for till dagis. Stackarn sov ju fortfarande :)
Jag har inte gjort ett endaste dugg på hela förmiddan. Bara myst med lillasyster som varit halvt kinkig hela dan.. Och hon bara äter så hon blir helt förstörd och bara ligger som en jäst deg som inte orkar röra på sig :D:D
Sen väckte vi pappa som jobbat sista skiftet och som nu är långledig. Me like!
________________
Magnus och Tilde är i Gubbo, hon drog på sig sina nya rosa ridbyxor och skulle med farmor upp i stallet och mocka. Glömde väl ta kort på henne men det hinns väl med :) Och Tove sov så skönt så jag ville inte ut och åka.... Så vi är hemma och laddar för en till skrik-kväll antagligen..... :S

Jag har iaf rensat/städat min och M:s garderober. Har slängt en massa skit som vi inte använder och så har jag flyttat om hyllplanen så det blev lite mer plats...
Sen hämtade jag upp en kartong med barnkläder från Tilde som jag fyllt upp Toves byrå med. Det blev rätt fullt :)
________________
Håller på och tvättar och diskar och går och jagar kaffefläckar både högt och lågt med disktrasan i högsta hugg.. Förstår inte hur det kan va så svårt och hålla kaffet i muggen när man går..................

Ikväll ska båda tjejerna bada så de är fina när vi ska på kalas imorron. Magnus syster fyller år och de kommer hem, så då blir det tårta :)

Var förresten till Katja, Kenny och lilla Nella och hälsade på igår :) Riktigt trevligt!! Storasyster Nova var på dagis. Det skiljer exakt ett dygn på dessa två, varav Nella är den äldre av dem :)

Nella och Tove
(jooodå, visst har vi lika nappar :)


Nää, om man ska ta och sätta ner bakdelen i soffan och njuta av tystnaden ett tag.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer: