14 april 2009

helt slut...

Nu är påsken över och den spenderades i Järna. Det har varit mat hit o dit och lite besök så det har inte funnits tid till uppdatering.
Tilde har varit sjuk hela påsk med hög feber, snorig och en riktigt hemsk hosta, som tack o lov "lossnat" lite idag...
Första natten i Järna sov jag själv hos mamma med barnen för mamma jobbade. När Tove väl somnat vaknade Tilde med hööög feber och hon feberyrade och gick nästan i sömnen. Skrek och pratade och härjade runt - precis som far sin när han är sjuk :) Tove vaknade och skulle ha mat och skulle prompt vara vaken i 2 timmar och 15 min.... och Tilde var uppe med oss en timme då på natten och grät och var täppt i näsan... Jaa, man kan säga att jag var lite trött på morronen...
Mamma och min bror hade kommit hem på morgonkvisten och vi låg utslagna på rad i sängen alla tre, jag halvnaken då eftersom jag hade somnat medans Tove åt på natten... haha. Man kan ju säga tack för att ingen tog kort.... :D

Nästa natt var mamma hemma (tack o lov) och samma visa igen.. Tilde yrade, härjade och drömde. Försökte få i henne alvedon men hon totalvägrade.
PÅ morronen var jag och mamma HELT SLUT som människor.... Jag sov inte ens fyra timmar totalt och uppe med tuppen kl. 07. När vi åkte hem igår eftermiddag, fick jag lov att prata i telefon hela vägen, annars hade jag somnat.

Så igår kväll fick Tilde alvedon innan läggdags och vi höll tummarna hårt att hon skulle sova bättre inatt. och det gjorde de båda...!!!
Tove somnade före 22,00 och sov till kl. 05..(!!!) imorse. Fick käk och somnade om och vi vaknade allihopa 8,30 :) Var välbehövligt men jag är ändå helt förstörd idag. SKITTRÖTT.

Magnus jobbar nu iaf och han kommer hem om nån timme. Och Tilde vill ut och leka och cykla men hon får bli inne idag så hosta blir bättre..

Få se vad man ska fördriva tiden med idag. Måste nog åka och handla iaf som det ser ut...
Ska nog dra en vända med moppen nu medans den lilla sover. HOPPAS hon håller sig frisk nu iaf.

(Trodde det brann i köket tidigt imorse men då var det solen som lyste knallorange rätt in mot oss :)
Men vart är solen nu då...?!!

Trevlig dag..!!

Inga kommentarer: