18 mars 2009

Mitt i veckan.

..och det går bra!
Tove är jättesnäll nu när amningen kommit igång ordentligt. Hade lite magknip de första nätterna men nu inatt sov hon i 5,5 timme.=)
Storasyster är så mallig men hon har visat lite tendenser till avundsjuka också. Men det hör ju till. Hon tycker det är lite jobbigt när jag inte kan komma när hon vill att jag ska det men hon har lite mer pappig nu istället.
Kan tyvärr inte lägga upp bilder än för min sambo tappade min kamera i badvattnet imorse och den ligger på tork. Hoppas för guds skull den funkar sen....! Annars är det ett prio-1 köp vid löning.
Har varit hit lite folk och hälsat på också. Mest släkt än så länge och ikväll kommer Tommy, Malin och Simon. Nu är väl han jättestor i jämförelse.
Nu väntar vi på maten, blir bakad potatis med lite gott idag :)
Skulle behövt varit till stan och köpt Tove en till pyjamas men vi får se om jag orkar det idag. Har ju tvättat som en galning sen igår, fattar inte vart allt kommer ifrån......
Men nu ska jag gå och lyssna på Tilde när hon pratar och sjunger med sina dockor :) (Måste tillägga att det har skett ett genombrott för henne.... Hon har för alldra första gången gett en av sina nallar ett namn - Amanda :) Annars heter de bara apan, dockan m.m.m. ) Söta unge:)
Trevlig dag!
___________________________

1 kommentar:

Anonym sa...

Åsså har ju Tilde-Vilde Clara såklart ;)